2017

W sobotę 21 stycznia 2017 roku 44 babć i dziadków spotkało się w Sali Domu Kultury SW na corocznej, tradycyjnej już imprezie. Przy muzyce z lat siedemdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku tańczono, wspominając własne młode lata. Bogato zastawione stoły i bardzo dobra atmosfera pozwoliły przyjemnie spędzić cały wieczór.

ZOBACZ  ZDJĘCIA

W piątek 10 lutego 2017 roku odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze, na które przybyło 40 członków uprawnionych do głosowania. W zebraniu uczestniczył również dyrektor Zakładu Karnego we Wronkach płk Marceli Sauermann. Chwilą ciszy uczczono pamięć Krystyny MICHALAK i Zdzisława ZMYŚLIŃSKIEGO którzy odeszli z naszego grona na Wieczną Służbę w minionym roku. Zebranie poprowadził Janusz Owczarzak. Przewodniczący zarządu Koła oraz komisji rewizyjnej odczytali sprawozdania z pracy w ubiegłym roku oraz w minionej kadencji. W toku dyskusji nad sprawozdaniami głos zabrał dyrektor ZK, który wysoko ocenił pracę zarządu w minionej kadencji oraz przypomniał zasady funkcjonowania funduszu przeznaczonego na zapomogi i dofinansowanie imprez dla emerytów i rencistów. Zebrani jednomyślnie udzielili absolutorium ustępującym władzom Koła. Następnie głos zabrał przedstawiciel władz krajowych Związku Janusz Owczarzak, który przedstawił wysoką ocenę pracy Koła wyrażoną przez Zarząd Główny Związku, a następnie wręczył odznaki "Zasłużony dla Związku" nadane przez Zarząd Główny. Odznaki w stopniu srebrnym otrzymali: Marek Nogaj, Franciszek Graś, Mirosław Czekalski, Ryszard Konieczny, Eugeniusz Grześ. Odznakę w stopniu brązowym otrzymał Roman Gralak. Ustępujący przewodniczący Koła Marek Nogaj wręczył Franciszkowi Grasiowi, który ze względów zdrowotnych zrezygnował z ubiegania się o ponowny wybór do władz Koła, pamiątkowy dyplom uznania i złożył podziękowanie za długoletnią pracę w zarządzie Koła. Zebrani przegłosowali uchwałę o wyborze nowych władz Koła w głosowaniu jawnym. Zarekomendowany na nową kadencję dotychczasowy zarząd Koła powiększony o zgłoszonego z sali Stanisława Hoffę oraz komisja rewizyjna zostali wybrani przez zebranych. W toku dyskusji przedstawiono plan pracy Koła na 2017 rok, zachęcając zebranych do udziału w imprezach oraz do zapoznawania się z informacjami i ogłoszeniami w gablocie Koła oraz na stronie internetowej Koła prowadzonej przez Janusza Owczarzaka. Zarząd Koła i komisja rewizyjna ukonstytuowały się w następującym składzie: Marek Nogaj - przewodniczący, Stanisław Hoffa - wiceprzewodniczący, Mirosław Czekalski - sekretarz, Ryszard Konieczny - skarbnik, Eugeniusz Grześ - gospodarz,     Janusz Owczarzak - przewodniczący komisji rewizyjnej, Jerzy Dolata i Wojciech Sztuba - członkowie komisji rewizyjnej.

W dniu 8 marca 2017 roku, z okazji Dnia Kobiet zaprosiliśmy nasze panie na tradycyjną już Babską Biesiadę. 30 członkiń i sympatyczek naszego Koła przyjęło zaproszenie. Każda z pań, oprócz serdecznych życzeń złożonych w imieniu Zarządu Koła przez przewodniczącego Marka Nogaja, otrzymała czerwoną różę i czekoladę. Potem było wspólne biesiadowanie przy deserze, cieście i lampce wina. Niestety, wspólnego śpiewu nie było, a szkoda. Mamy nadzieję, że nasze panie miło spędziły ten czas. Zasłużyły na to.

W dniach od 13 do 20 maja 2017 roku grupa 58 sympatyków naszego Koła przebywała w Ośrodku "Jantar - Spa" w Niechorzu. Pogoda cudownie dopisała, można było się opalać na plaży, a nawet kąpać w morzu. Serwowano nam urozmaicone i bardzo smaczne jedzenie. Personel był uprzejmy, a szef Ośrodka pan Henryk Gmyrek otoczył naszą grupę szczególna opieką. Zalecone nam zabiegi rehabilitacyjne, zwłaszcza kąpiele w basenie solankowym i masaże na pewno porawiły nasze zdrowie. Wszyscy uczestnicy tego turnusu zgodnie potwierdzali, że pobyt w Ośrodku był bardzo udany i będą się starali powrócić tu za rok.

ZOBACZ  ZDJĘCIA

W sobotę 27 maja 2017 roku 17 osobowa grupa członków naszego Koła udała się do stolicy Wielkopolski na kolejną wycieczkę z cyklu "Poznań jakiego nie znacie". Tym razem celem wycieczki był Zamek Cesarski i tzw. Dzielnica Cesarska oraz Ogród Botaniczny. Zwiedziliśmy wnętrza Zamku z panią przewodnik, a spacer po Dzielnicy Cesarskiej poprowadził Janusz Owczarzak. Urocze zakątki Ogrodu Botanicznego uczestnicy wycieczki poznawali indywidualnie. Pogoda była wspaniała, można było odpocząć na ławeczce w Ogrodzie lub napić się kawy, bądź zakosztować słodkości w ogrodowej kawiarni.

W sobotę 3 czerwca 2017 r. tradycyjnie przywitaliśmy lato, znów w sposób nietypowy - popłynęliśmy galarem w trzygodzinny rejs po Noteci. Wypłynęliśmy z pięknej mariny w Czarnkowie. Przepiękna pogoda, dobry humor załogi, kiełbasa z grilla, wspólne śpiewy i szanty umiliły czas rejsu. Trzeba jednak przyznać, że widoki z naszej Warty są ładniejsze. Trzeba jednak to zobaczyć, aby docenić to, co ma się blisko domu. 40 uczestników obu rejsów zgodnie potwierdziło tę tezę.

W sobotę 10 czerwca 2017 r. blisko 30 osbowa grupa członków naszego Koła wyjechała na jednodniową wycieczkę do Bydgoszczy. W Bydgoszczy oczekiwała na nas pani przewodnik i ... padający coraz mocniej deszcz. W strumieniach niezbyt ulewnego, jednak dokuczliwego deszczu zwiedzaliśmy Stary Rynek, wnętrze bydgoskiej katedry, Wyspę Młyńską, spacerowaliśmy bulwarem nad Brdą i po okazałych i zadbanych parkach. Potem smaczny obiad w restauracji "Zatoka". Tymczasem przestało padać i czas wolny mogliśmy spędzić na Jarmarku Świętojańskim na Starym Rynku. Pomimo nisprzyjającej aury uznano tę wycieczkę za udaną.

ZOBACZ  ZDJĘCIA

W środę 5 lipca 2017 roku na terenie ośrodka wypoczynkowego w Chojnie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Zarządu Koła z udziałem przewodniczącego komisji rewizyjnej. W toku zebrania dyskutowano nad bieżącymi problemami Związku i Koła. Przedstawiciel władz krajowych Związku Janusz Owczarzak przedstawił bieżące problemy Związku, prace Zarządu Głównego, współpracę Związku z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz omówił przygotowania do V Zjazdu Delegatów, a także obchodów 20. rocznicy powstania KZEiR SW. Zebrani wyrazili aprobatę dla działań przewodniczacego Koła Marka Nogaja w zakresie pozyskania miejsca wypoczynku nad morzem na przyszły rok - ośrodek w Pobierowie. Uczestnicy spotkania ubolewali nad bardzo niskim napływem nowych członków do Związku, pomimo sporej liczby funkcjonariuszy odchodzących na zaopatrzenie emerytalne. Dyskutowano również o możliwościach tworzenia nowych form działalności, które mogłyby przyciągnąć nowych członków do Koła. Omawiano także możliwości wymiany doświadczeń i współpracy z innymi kołami terenowymi Związku. Zebrani pozytywnie ocenili współpracę z obecnym dyrektorem Zakładu Karnego i działem kadr. Wiceprzewodniczący Rady Seniorów przy Burmistrzu Wronek Janusz Owczarzak przedstawił zebranym swoje wrażenia z Wiosennej Szkoły Wielkopolskich Rad Seniorów w Rokosowie oraz przedstawił zamierzenia Rady na najbliższe miesiąca - akcja "Pudełko Życia".

W dniach od 8 do 15 lipca 2017 dwudziestokilkuosobowa grupa członków naszego Koła wraz z sympatykami Związku przebywała na wypoczynku w "Kryształowej Przystani" w Mrzeżynie. Nieco zmienna i niezbyt upalna pogoda pozwalała nie tylko na plażowanie, ale i na spacery oraz wycieczki. Tradycyjnie zespół "Kukułeczki" umilał wczasowiczom integracyjne spotkanie przy ośrodku. Wszyscy wrócili opaleni i wypoczęci.

W dniach od 21 do 26 sierpnia 2017 roku 48 osobowa grupa złożona z emerytów, ich żon oraz sympatyków naszego Koła przebywała w Bieszczadach, bazując w Olszanicy, w naszym dawnym ośrodku wypoczynkowym SW. Zwiedziliśmy pałace w Łańcucie i Krasiczynie, podziwialiśmy uroki Przemyśla, poznaliśmy wnętrza zapory w Solinie, płynęliśmy statkiem po Zalewie Solińskim, pędziliśmy bieszczadzką ciuchcią, z zapartym tchem oglądaliśmy wspaniałe widoki gór i pogórza bieszczadzkiego, poznawalismy życie i twórczość ludzi zakochanych w Bieszczadach, dzięki naszym kierowcom poznaliśmy zapomniane zakątki Bieszczad oraz liczne drogi forteczne. Śpiewaliśmy i wspominaliśmy przy ognisku i grillu oraz uroczystej pożegnalnej kolacji. Pełni wrażeń i wiedzy przekazanej nam przez panią przewodnik powróciliśmy szczęśliwie do Wronek.

ZOBACZ  ZDJĘCIA

W dniach od 16 do 23 września 2017 roku 28 osobowa grupa naszych emerytów i sympatyków naszego Związku przebywała w "SPA-Jantar" w Niechorzu. Tradycyjnie już pogoda była dla nas łaskawa, umożliwiała spacery po plaży i zażywanie kąpieli słonecznych. Basen solankowy dawał namiastkę kąpieli w morzu. Opieka specjalistyczna ze strony personelu zapewniała pełen komfort relaksu fizycznego i psychicznego. Towarzystwo innych gości zapewniało miłe spędzanie wieczorów, a nawet nawiązywanie międzynarodowych kontaktów. Niektórzy z nas byłi tam po raz wtóry i już planują wyjazd do Niechorza na przyszły rok.

W sobotę 30 września 2017 roku blisko 40- osobowa grupa naszych emerytów spotkała się w restauracji nad Jeziorem Mormin na tradycyjnej imprezie "Pożegnanie Lata". Niezła, jesienna pogoda, świetne i obfite jedzenie, dobra muzyka, rozgrywki w "piłkarzyki" uczyniły tę imprezę naprawdę godną zapamiętania.

1 października 2017. Z okazji przypadającego w tym dniu Międzynarodowego Dnia Osób Starszych Burmistrz Wronek Mirosław Wieczór przekazał na ręce przewodniczącego zarządu Koła Marka Nogaja życzenia i wyrazy uznania.

ZOBACZ  ZDJĘCIE

3 października 2017. Członkowie zarządu naszego Koła aktywnie włączyli się w akcję "Pudełko Życia", zainicjowaną przez Radę Seniorów przy Burmistrze Miasta i Gminy Wronki, a skierowaną zwłaszcza do ludzi starszych, schorowanych, zamieszkujących samotnie. W godzinach urzędowania naszego biura, a więc w każdy wtorek w godz.16.00-18.00 członkowie zarządu wydają Pudełka Życia, udzielają informacji oraz pomocy w wypełnieniu karty informacyjnej do Pudełka Życia.

We wtorek 7 listopada 2017 roku ok. 30 seniorów (75+) - członkiń i członków naszego Koła przybyło na tradycyjne już, doroczne spotkanie z zarządem Koła oraz dyrektorem Zakładu Karnego. Niestety, urzędujący od niedawna nowy dyrektor ZK nie przybył na spotkanie. Spotkanie zagaił przewodniczący zarządu Koła Marek Nogaj, który podziękował zebranym za przybycie, życząc jednocześnie dobrego zdrowia i przyjemnych chwil spędzonych przy suto zastawionym stole, w gronie sędziwych koleżanek i kolegów. Marek Nogaj poinformował o inicjatywie ustawodawczej prowadzonej przez Federację Stowarzyszeń Służb Mundurowych, której członkiem jest nasz Związek. Zachęcał przybyłych do składania podpisów pod deklaracją poparcia dla inicjatywy. Powitanie kontynuował przewodniczacy komisji rewizyjnej Koła Janusz Owczarzak, który złożył przybyłym w imieniu Zarządu Głównego KZEiR SW najlepsze życzenia zdrowia i pomyślności. Jednocześnie Janusz Owczarzak, jako przedstawiciel wronieckiej Rady Seniorów przedstawił i omówił prowadzoną aktualnie akcję "Pudełko Życia". Członkowie zarządu Koła wręczyli wszystkim przybyłym Pudełka życia wraz z drukami kart informacyjnych. Zebranie upłynęło w miłej i serdecznej atmosferze. Zadowoleni ze spotkania Seniorzy solennie przyrzekali stawić się na kolejne spotkanie w przyszłym roku.

ZOBACZ  ZDJĘCIA

W andrzejkowy wieczór 25 listopada 2017 roku 38 sympatyków naszego Koła spotkało się w Domu Kultury SW, aby w miłym towarzystwie porozmawiać i potańczyć przy przebojach z lat młodzieńczych. Smaczne i obfite jedzenie oraz to, co na pewno w odpowiednich ilościach rozwesela było miłym dodatkiem. Zabawa była na tyle udana, że prawie wszyscy umówili się na następną zabawę, tym razem sylwestrową.

W poniedziałek 18 grudnia 2017 roku 65 emerytów i sympatyków naszego Koła spotkało się przy tradycyjnym wigilijnym stole. Kapelan SW ks. Paweł Pawlicki wraz z chórem "Chojanki" zaintonowali kolędę "Bóg się nam rodzi" i wkrótce już wszyscy ją głośno śpiewali. Po odczytaniu stosownego fragmentu ewangelii życzenia świąteczne złożyli: kapelan SW ks.Paweł Pawlicki, dyrektor Zakładu Karnego we Wronkach ppłk Artur Koczerba i w imieniu zarządu Koła Terenowego jego przewodniczący Marek Nogaj. Łamiąc się tradycyjnym opłatkiem wszyscy wszystkim życzyli zdrowia, pomyślności i radości ducha. Wspólne biesiadowanie przy wigilijnym stole zastawionym 7 różnymi rybnymi potrawami umilał swym śpiewem chór "Chojanki". Temu jedynemu takiemu w roku spotkaniu towarzyszyła łącząca wszystkich atmosfera życzliwości i serdeczności. Oby pozostała z nami jak najdłużej.

31 grudnia 2017 roku 38 osobowa grupa członków i sympatyków naszego Koła przy świetnej muzyce i suto zastawionym stole żegnała odchodzący Stary Rok. O północy, w świetnej kondycji, pełni nadziei na lepsze, powitali toastem Nowy 2018 Rok. Szampańska zabawa trwała prawie do "białego rana".